De pensioenmorgen van werkgevers

Het nieuwe pensioenstelsel brengt veranderingen met zich mee – niet alleen voor deelnemers, maar ook voor werkgevers. Pensioenfonds PDN betrekt werkgevers actief bij de communicatie richting werknemers, of ze nu net zijn begonnen, al langer in dienst zijn, of binnenkort uit dienst gaan.

To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that supports HTML5 video.

Pensioenfonds PDN neemt verantwoordelijkheid voor heldere pensioencommunicatie over het nieuwe pensioen en biedt werkgevers middelen om medewerkers goed te informeren. Dat is belangrijk, want werkgevers zijn vaak de logische gesprekspartner voor medewerkers bij onderwerpen die hun arbeidsvoorwaarden en pensioen raken. Die directe link biedt een kans om medewerkers op een laagdrempelige manier te bereiken met informatie over hun pensioen. Om hierin te ondersteunen, stelt Pensioenfonds PDN communicatiematerialen beschikbaar die aansluiten bij elke fase van de communicatiecampagne– van eerste bewustwording tot het maken van keuzes.

Klik op de knoppen hieronder om naar de materialen te gaan:

Campagne over Nieuw Pensioen

De communicatie is erop gericht om werknemers bewust te maken van hun ‘pensioenmorgen’ – en van de keuzes die zij hierin al dan niet hebben. Zo krijgen zij op tijd inzicht in wat er verandert en wat dat voor hun persoonlijke situatie betekent.

Het nieuwe pensioen gaat in op 1 januari 2027

Hoewel 1 januari 2027 nog ver weg lijkt, zijn de voorbereidingen voor het nieuwe pensioenstelsel al in volle gang. Ontdek hoe je kunt meebewegen met medewerkers én pensioen bespreekbaar maakt.

Meer info volgt gauw!

Wil jij bijdragen?  Neem contact op via DPS op communicatie@dpspensioen.nl

Middelen

PDN Roll up banner sabbatical

Roll-up banners

Lees meer +

Roll-up banners worden beschikbaar gesteld voor ondernemingen die geen gebruik maken van narrowcasting / beeldschermen en kunnen worden neergezet op een centrale plek.

Zet de banner het liefste op een plek waar werknemers binnenkomen, of elkaar ontmoeten, zoals in receptiehallen of lounge rooms.

De banners worden verzonden via Pensioenfonds PDN. Heb je een roll-up banner ontvangen? Check dan gelijk of de roll-up banner opzetbaar is.

Neem contact op met communicatie@dpspensioen.nl als je graag in aanmerking komt voor een roll-up banner.

Narrowcasting

Beeldschermen / Narrowcasting

Lees meer +

Broadcasting / narrowcasting schermen zijn zeer geschikt voor gebruik met onze campagne en zijn in Nederland en Engels beschikbaar.

Dit kan zowel met bewegend beeld als statische slides. Ze kunnen ingezet worden in receptiehallen, ontmoetingsplekken en nog veel meer!

Heb jij beeldschermen op jouw locatie? Onderaan de pagina vind je de materialen om te downloaden!

Mailing marges

Bericht intranet / mail

Lees meer +

De Pensioenmorgen-campagne is ook inzetbaar voor jullie interne communicatiekanalen. Denk aan intranetomgevingen, interne mailings en nieuwsbrieven. Templates worden door Pensioenfonds PDN verspreid in het Nederlands en in het Engels voor jullie meertalige communicatie.

Magazine marges

Overige middelen

Lees meer +

Zijn er overige communicatiemiddelen waarbij jij de Pensioenmorgen-campagne zou kunnen gebruiken? Zoals koffieautomaten, on- en offboardingmateriaal, een medewerkersmagazine of iets dergelijks. Geef het dan gerust aan!

Planning

 Oktober 2025

  • Start van de communicatiecampagne
  • Nieuwe huisstijl
  • Nieuwe website
  • Herkenbaarheid

Middelen:

  • Roll-up banners
  • Narrowcasting / beeldschermen

Sara representeert een generatie die leeft in het moment.

Lees meer +

Sara volgt haar hart, maakt keuzes die passen bij haar levensfase, en is niet actief bezig met haar pensioen. Dat is niet vreemd – voor veel jongeren is pensioen iets voor later. Toch is het waardevol om te laten zien dat keuzes nú invloed hebben op hun toekomst.
Met het nieuwe pensioenstelsel krijgt Sara een eigen pensioenpot. Die beweegt mee met de economie en biedt groeikansen. Haar horizon is nog breed: ze kan nog alle kanten op – zowel in haar privéleven, als in haar carrière. Naarmate de tijd verstrijkt, wordt haar lot en haar pensioenpot steeds wezenlijker. Op het moment dat ze haar pensioen nadert, geeft die pot haar een realistisch beeld van wat ze kan verwachten.
Sara’s verhaal draagt bij aan communicatie die jongeren aanspreekt: bewustwording, relevantie, tastbaarheid, en toekomstgerichtheid. Niet door te overtuigen, maar door aan te zetten tot nadenken.

Winter 2025/2026

  • In- en uitdienst (Waardeoverdracht)

Middelen:

  • Narrowcasting
  • Roll-up banners
  • Relevante berichtgeving (wordt voorbereid'
  • On- en offboarding materiaal (wordt voorbereid'

Voor een overzicht van alle WTP-onderwerpen, bekijk de beoogde planning in het wettelijke communicatieplan:

Blijf op de hoogte voor verdere updates via deze pagina.

Frank is het gezicht van nieuwe uitdagingen

Lees meer +

Frank is het gezicht van nieuwe uitdagingen
en tevens het gezicht, als het gaat om voorlichting over waardeoverdracht in pensioen. Hij staat voor de werknemer die volop in beweging is. Hij wisselt van baan, zoekt nieuwe kansen en maakt keuzes die zijn toekomst beïnvloeden. Pensioen? Dat staat niet op zijn radar. Juist nu heeft hij de regie: neemt hij zijn opgebouwde pensioen mee naar zijn nieuwe werkgever, of laat hij het staan? Dat heet waardeoverdracht. Frank's verhaal draagt bij aan communicatie die baanwisselaars aanspreekt: regie, keuzevrijheid.

Download materialen

Hier vind je de te gebruiken materialen:

(gebruik rechter muisknop 'Koppeling opslaan als')